Ungkapan itu besar maknanya buat saya. Pada awalnya saya berkerja dalam industri ini lebih kepada menta'ati amanat ibu saya. Pada saya semua itu satu beban kerana saya masih lagi bercita2 makan gaji. Umur pun baru 22 tahun, terlalu mentah untuk semua itu. Dalam seminggu baru nak kenal orang2 tertentu dalam jabatan. Saya agak terlalu berhati2 memilih kawan kerana selama ini saya tak ramai kawan apatah lagi baru dalam dunia perniagaan. Hari2 berikutnya saya mula melangkah ke pejabat Ahli-ahli Mesyuarat Negeri (EXCO). Seperti biasa semuanya kena ikut protokol, untungnya tak lah terlalu protokol. Bulan berganti tahun yang akhirnya saya mula jatuh cinta pada kerjaya saya.....


Lain halnya saya dalam cni. Malam tu, lepas meeting balik ke rumah dengan kepala di awang2an. Nak cita ke pada isteri atau tak....Balik tu saya buat dak je takut ditanya. Ingatkan dah lewat malam tak le nak bertanya.. tut-tut keluar juga soalan tu...Bila saya cerita pasal kena nyanyi lagu semut.. ketawanya, kata isteri saya beliau tak pernah tengok saya nyanyi..
Saya buat bodoh je..dalam hati "ore pempuan biasalah gitu" . Kehadiran meeting taklah penuh sangat, tapi setiap kali pergi saya dapat orang baru dengan perkongsian berlainan.
Bila dah naik syeikh... rakan dah cadang masuk krusus SNP...Untuk berjaya kena masuk lagi krusus lain, yang specialnya krusus GDS dulu baru AMS.....kini saya dah faham apa itu CNI dan kenapa Dato' Azman adalah Idola yang berjaya dalam bidang ini... I love cni....