Mintak i/c En.. itulah kata-kata awal sebelum dapat masuk ke Kota Darul Naim. Setelah diberikan kad pelawat, saya melangkah masuk ke situ dengan perasaan bercampur baur, nak start mana dulu. Kagum jugalah.. maklum Kota DN ni hebat sebelum Putrajaya dibuka. Hari pertama saya di Jabatan Hutan Negeri.. tak kenal siapa.. terpinga2 .Masa tu ramai orang di bahagian kaunter dengan urusan masing2. Bahu saya di tepuk seseorang... Saya terpandang lelaki separuh abad dengan tersenyum, beliau bertanya "Nak masuk tender jugak ke?". Emm.. saya mengiakan apa yang ditanyai. Jom kita minum dulu..katanya. Dari hari pertama sampai seminggu, saya mula mengenali kantin dan kedai mamak dipintu belakang, tempat orang2 balak lepak..


Meeting...

Jam 9.30 mlm, saya dengan berat hati memulakan langkah ke DC Kota Bharu, memenuhi jemputan rakan cni.. Walaupun jemputan jam 9.00 lagi.. biasalah tu ... alasan2....memanjang.
Malam tu saya dah le datang lambat, majlis perkongsian dah start, dah tu duduk kerusi paling belakang. Masa tu seingat saya pakai selipar jepun je... tak pakai sarungpun dah kira baik. Ooo... gini rupanya meeting. Dipendekkan cerita, majlis tamat jam 11.50 mlm dengan sebuah lagu... la saya ingatkan masa sekolah je, kena nyanyi. (berdiri tegak).. Yang hebatnya lagu semut kena nyanyi ikut rentak dengan isyarat tangan lagi. Masa tu... kaku.. tersenyum simpul je tak tau buat pe... Dalam hatiku... aku dah kena dah.... Kini dah ok..dah pandai nyanyi